BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS
Dancing Banana Rock On

Tuesday, July 20, 2010

mengimbau kembali.......

sukar untuk digambarkan aku masih setia dengan cintaku ini
kenapa begitu wahai si rama-rama? sudah terlupa kah janjimu pada kekasih hatimu?
aku tersentak dengan suara itu. siapakah suara itu yang mengingatkan aku pada kenangan itu
sudah yang berlalu biarkan pergi. bukan salahmu.. bukan salahmu...dan bukan salahmu. suara itu jua yang menjadi kekuatan aku. suara itu jua yang menyakiti hati aku. memang berperang dengan perasaan xkan mungkin menang...xkan mungkin kalah..gilakah aku? pasti tidak..
aku bermonolog sendirian.
dia bertanya masih ingatkah aku pertemuan kita yang pertama? berapa lama kite berkenalan?
hatiku geli seketika. ya aku xkan lupa. hati ini berbicara. lidah kelu..diriku membatu tanpa kata.
dia terpinga2 melihat aku...aku pasti dia percaya apa yang aku katakan.
kenapa dia dpt baca isi hatiku? setiap rasaku? dr dulu hingga kini.. bodoh benar bila bersoal tentang cinta yang sudah menjadi kenangan lalu
jika teringat saat ini, rasa itu ttp spt dulu tp aku kuatkan tekad tiada apa lg yang harus aku tangisi. sudah berulang peluang yang ku berikan, kata-kata maaf yang diucapkan..tiada lagi pertikaian utk mmuaskan hatiku dan hatinya. aku pasti itu cuma kenangan lalu. sangat2 terindah walau terlalu banyak dugaan....kenangan itu.....
diari tentang dirinya masih tersimpan kemas. aku mmg sukakan kenangan. walau mereka berkata usah dikenang insan yang sudah pergi...tp aku tetap menjadikan kenangan itu untuk aku melakukan yang terbaik dalam hidupku.

aku cuma doakan dirimu bahagia bersama insan yang tersayang. saat kita bersama, xmgkin luput dek ingatan, hanya kenangan itu membuat aku lebih tabah untuk menyayangi insan
yang bernama lelaki.

jika dulu aku merasakan cinta ini cinta yang pertama, akhirnya aku akur DIA yang lebih mengetahui. aku tewas dalam menjadikan cinta yang pertama itu terakhir bagiku, kesalku tiada guna. hanya kumohon agar apa yang aku lalui saat ini, dipermudahkan segala-galanya. amin

bila terkenang saat aku jatuh hati
saat itu hati mulai berdebar-debar
lidah kelu seribu bahasa
hanya tersenyum tanda aku cinta

saat terluka, tiada pengubat lara
mencari dia yang dulu sudah tiada
cinta ini masih membara
akhirnya lenyap oleh kehilangannya...

masih ingtkah saat itu? doa2ku mengiringi perjalanannya.
dia kini berubah. syukur alhmdulillah doa2ku termakbul jua.

thanks to ALLAH for giving me a strength. guidance me until now and forever. till end of my life
syukran jazilan.

0 comments: