BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS
Dancing Banana Rock On

Tuesday, July 27, 2010

selamat pagi cinta *_*

salam ceria sume
alhamdulillah sangat2, diriku masih bertapak dibumi Allah.
hari ni 28/07 bersamaan 16 syaaban sudah hampir kite k bulan ramadhan
macamne dengan kalian? masih ada yang terlena dibuai mimpi.."erm lambat lagila..xpe..bulan puasa nti berpuasa jela mcm org len. sebenarnya aku bukan ingin bercerita tentang kemalasan. tapi persediaan bulan ramadhan yang bakal menjelma..ku harap insan disisiku sudah bersedia dan akan berseronok pada bulan yang mulia nanti. itulah bulan fisabillah dimana hamba Allah diuji dengan pelbagai dugaan. kuatnya iman seseorang terlihat dibulan ramadhan. ku jua ingin menjadi yang terbaik. khilafku padaMU terlalu banyak. moga-moga amanah yang diberikan dapat ditunaikan dengan rase syukur kepadaNYA.

jika hari ini, aku bersedih
berikanlah kawan-kawan yang dapat membimbing diriku
menasihati dan berkgsi rasa
untuk terus mendekatiNYA

jika hari ini aku terluka kerna cinta
kau berikanlah aku kekuatan
tanamkan semangat untukku mencintaiMU
padamkan rasa dendam aku terhadap hambamu

jika hari ini aku terlalu gembira
ingatkan aku tentang kebesaranMU
limpahkanlah rasa syukur kedalam diriku
agar aku tidak terleka dengan rasa ini

apa yang kurasa kadangkala tidak ketahui oleh ku
jadi hanya KAU tempatku meluah rasa, pendengar disaat aku berduka dan ketawa
insafilah insan kerdil ini untuk menuju kejalanMU. amin

2 comments:

put3polaris said...

Salam..
like ur post sis...
sayu ase bace puisi dari hati tu...
Insyaallah semoga kita dpt menyambut ramadhan dgn penuh kegembiraan dn melaluinya dgn tenang dan bsemangat.. amin...

illyanaarisa said...

salam
thans ling..
same2 mngingati..kadang2 hati terleka terbuai dek rase..
moga2 cmtula ling..amin